Агенцията по туризъм на Исландия спонсорира състезание, което цели преименуването на страната, съобщава Huffington Post. Таблоидът шеговито отбелязва, че агенцията може би е притеснена от „ледената“ част в наименованието ѝ (“ice” от Iceland).
От началото на проекта, датиращо от няколко месеца насам, са постъпили стотици предложения. Въпросът, поставен от сайта на агенцията, пък е формулиран по следния начин:
„Как бихте нарекли Исландия, ако това са първите ви впечатления от нея“?
Сред по-отличаващите са Найсландия (Niceland, буквално - „Хубава страна“), Денсландия (Danceland, “Танцуващата страна“), ОМГВТФландия (идващо от популярните интернет съкращения “omg” и „wtf”), както и Вулканоландия (Volcanicland) поради наличието на сериозна вулканична дейност на територията на държавата. Сред претендентите е дори Ейяфятлайкойландия – посветено на вулкана Ейяфятлайокутл, който изригна през 2010 година и блокира авиотрафика из цяла Европа.
Състезанието за ново име приключва на 21 март, тогава групата за икономическо развитие „Промотирай Исландия“ (Promote Iceland) ще избере и победителя. Естествено, правителството не е обвързано да предприеме спешни или дори каквито и да е мерки относно смяната на името на Исландия. Дори и да направи този ход обаче, това далеч няма да е прецедент в световен мащаб.
Преди време Родезия се преименува на Зимбабве, Златният бряг сега е Гана, а Британски Хондурас се прекръсти на Белиз.
Исландия със сигурност е екзотична не само поради името си или поради странните идеи на своята агенция по туризма. 300-те хиляди жители на страната буквално детронираха своите политически лидери поради икономическата криза и поеха управлението на държавата в свои ръце.
Някои от тях обаче не са толкова запалени по идеята за преименуване на родината им.
„Исландия е единственото маркетингово име, което страната ни притежава и тя е известна с него“, отбелязва Ингялдур Ханибалсон, декан на Университета на исландското бизнес училище пред USA Today. “Самата идея за смяна на наименованието на държавата ни е безумна“.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!