Публикуваме втората част от текста на писателя Кармин Галло за 10-те най-важни неща, които са необходими, за да успее една компания да си създаде широк кръг от верни клиенти и да си извоюва добър имидж.
6. Дайте свобода на своите служители
Системата за използване на паричен бонус, който получават служителите при направени определен брой продажби, невинаги е ефективна. Това ги стимулира да бъдат настоятелни в предлагането на нови продукти и дори да притискат човекът срещу тях да ги закупи. Подобно отношение обаче по-скоро отблъсква клиентите, отколкото да ги привлече.
7. Продавайте не самия продукт, а ползите от него
Когато се каним да си купим нещо ново се питаме каква работа ще ни свърши то. Затова подходяща тактика е да се научите да продавате не конкретната стока, а ползите от нея. Обяснете на клиентите си с какво тя ще подобри начина им на живот. Също така важно е да се научите как да персонализирате стоката си спрямо различните хора. Като пример тук Кармин Галло дава случката, в която в Apple Store успяват да му продадат iPad с помощта на малка хитрост. Той отишъл в магазина с 6-годишната си дъщеря и обслужващият ги служител я накарал да се влюби в преносимия компютър като й показал приложение за оцветяване с героини на Дисни.
8. Следвайте петте стъпки на доброто обслужване
Apple са си създали комбинация от пет стъпки за добро обслужване, която всеки служител следва стриктно. Първата от тях е - топло посрещане и индивидуален подход към всеки един клиент. Следва задаване на учтиви и насочващи въпроси за най-добро разбиране на неговите проблеми и нужди. Предлагане на най-доброто, което може да влезе в употреба веднага. Отбелязване на останали нерешени въпроси. Любезно сбогуване и покана за следващо посещение на магазина.
9. Създайте емоционална връзка на клиентите си с продуктите
Дългите приказки и обясненията за предимствата на вашите стоки не са достатъчни да накарат хората да ги купят. За да създадете емоционална връзка на клиентите си с тях, им позволете да ги пипнат и сами да усетят как функционират. В Apple Store, например, всички телефони, компютри и таблети са свободно изложени и човек може да отиде и да ги изпробва по всяко време и без ограничения.
10. Създайте изчистена и приветлива обстановка за служителите и клиентите си
Бъркотията, ярките цветове и светлини натоварват мозъка и той не може да се концентрира. Затова едно от най-важните условия е средата, в която работят служителите ви и в която посрещате купувачите си. Необходимо е тя да бъде приветлива и изчистена от излишни предмети.
Вижте първата част от списъка тук.