10 ценни съвета за успешен бизнес от опита на Apple Store (част 2)

08.05.2014 | 15:15
по статията работи: Мина Стойчева
Индивидуалният подход към клиентите ги стимулира да купуват
10 ценни съвета за успешен бизнес от опита на Apple Store (част 2)

Публикуваме втората част от текста на писателя Кармин Галло за 10-те най-важни неща, които са необходими, за да успее една компания да си създаде широк кръг от верни клиенти и да си извоюва добър имидж.

6. Дайте свобода на своите служители

Системата за използване на паричен бонус, който получават служителите при направени определен брой продажби, невинаги е ефективна. Това ги стимулира да бъдат настоятелни в предлагането на нови продукти и дори да притискат човекът срещу тях да ги закупи. Подобно отношение обаче по-скоро отблъсква клиентите, отколкото да ги привлече.

7. Продавайте не самия продукт, а ползите от него

Когато се каним да си купим нещо ново се питаме каква работа ще ни свърши то. Затова подходяща тактика е да се научите да продавате не конкретната стока, а ползите от нея. Обяснете на клиентите си с какво тя ще подобри начина им на живот. Също така важно е да се научите как да персонализирате стоката си спрямо различните хора. Като пример тук Кармин Галло дава случката, в която в Apple Store успяват да му продадат iPad с помощта на малка хитрост. Той отишъл в магазина с 6-годишната си дъщеря и обслужващият ги служител я накарал да се влюби в преносимия компютър като й показал приложение за оцветяване с героини на Дисни.

8. Следвайте петте стъпки на доброто обслужване

Apple са си създали комбинация от пет стъпки за добро обслужване, която всеки служител следва стриктно. Първата от тях е - топло посрещане и индивидуален подход към всеки един клиент. Следва задаване на учтиви и насочващи въпроси за най-добро разбиране на неговите проблеми и нужди. Предлагане на най-доброто, което може да влезе в употреба веднага. Отбелязване на останали нерешени въпроси. Любезно сбогуване и покана за следващо посещение на магазина.

9. Създайте емоционална връзка на клиентите си с продуктите

Дългите приказки и обясненията за предимствата на вашите стоки не са достатъчни да накарат хората да ги купят. За да създадете емоционална връзка на клиентите си с тях, им позволете да ги пипнат и сами да усетят как функционират. В Apple Store, например, всички телефони, компютри и таблети са свободно изложени и човек може да отиде и да ги изпробва по всяко време и без ограничения.

10. Създайте изчистена и приветлива обстановка за служителите и клиентите си

Бъркотията, ярките цветове и светлини натоварват мозъка и той не може да се концентрира. Затова едно от най-важните условия е средата, в която работят служителите ви и в която посрещате купувачите си. Необходимо е тя да бъде приветлива и изчистена от излишни предмети. 

Вижте първата част от списъка тук.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 30.10   701 г. – Започва понтификатът на папа Йоан VI. 1470 г. – Хенри VI става отново крал на Англия. 1905 г. – Император Николай II обявява с указ първата...