Времето за пътуване в големите градове се увеличава, но жителите им продължават да предпочитат колата си пред градския транспорт въпреки неудобствата с паркирането и по-високата му цена. Несигурността, неудобството и многото хора в обществения транспорт отблъскват най-много потребителите, но те биха го използвали в по-голяма степен, ако плащането за услугата е по-лесно.
Това показват резултатите от световно проучване на Visa в сътрудничество със Станфордския университет "Бъдещето на транспорта: мобилността в епохата на мегаградовете". То отразява мнението на 19 000 потребители от по два големи града в 19 държави (без България), се казва в прессъобщение на международната компания за разплащания.
46% от жителите на големите градове по света твърдят, че губят все повече време за пътуване с обществен и частен транспорт, а 37% очакват, че това ще продължи и занапред, сочат резултатите. Половината (52%) са разочаровани от обществения транспорт, а 60% използват собствената си кола, за да ходят на работа и за лични пътувания. Обществен транспорт за ходене на работа, в училище и в университета използват 44% от участвалите в проучването, а 54% прибягват до него, когато отиват на място за развлечения.
Колкото е по-възрастен пътуващият, толкова по-важно е за него транспортът да е удобен, сигурен и да не е претъпкан. С намаляването на възрастта значението на тези фактори отслабва, показват отговорите на анкетираните.
Когато ползват личната си кола, две трети от анкетираните се притесняват къде ще намерят място за паркиране, а за над 40% най-неприятно е да бъдат глобени, ако превишат времето за престой, или да платят повече, отколкото са планирали.
Според Visa нарастващ брой градове преминават към безконтактни разплащания в обществения транспорт, цифрови разплащания за паркиране и отдаване под наем на велосипеди и скутери. Изследването потвърждава, че ако плащането на услугите в обществения транспорт стане по-лесно, броят на клиентите му ще се увеличи с 27%.
47% от пътуващите заявяват, че за тях е проблем нуждата от различни билети за различни видове пътувания,
за 44% - че не знаят колко да платят, а за 41% - че се изисква плащане само в брой. Според анкетираните тези затруднения правят все по-малко вероятно те да използват обществен транспорт и е по-вероятно да ползват собствената си кола.
Близо половината от предпочитащите да пътуват с кола пък биха искали нововъведения, чрез които да разбират къде да намерят най-евтиното гориво, а 35% биха искали приложение, което разпознава къде се опитват да заредят и да приема плащането.
Според ООН до 2050 г. 68% от населението на света ще живее в градските центрове, а броят на мегаградовете с население над 10 милиона души ще се увеличи до 51 от 43 в наши дни. Затова компанията препоръчва на общинските власти да инвестират в нови технологични решения.
Проучването е проведено онлайн сред 19 384 потребители, които живеят в един от двата най-големи града в 19 страни. В проучването са включени: Аржентина (Буенос Айрес, Кордоба), Австралия (Сидни, Мелбърн), Бразилия (Рио де Жанейро, Сао Пауло), Великобритания (Лондон, Бирмингам), Германия (Берлин, Хамбург), Египет (Кайро, Александрия), Индия (Мумбай, Делхи), Канада (Торонто, Монреал), Китай (Шанхай, Пекин), Мексико (Мексико, Гуадалахара), ОАЕ (Дубай, Абу Даби), Полша (Варшава, Краков), Русия (Москва, Санкт Петербург), САЩ (Ню Йорк, Лос Анджелис), Франция (Париж, Марсилия), Швеция (Стокхолм, Гьотеборг), Южна Африка (Кейптаун, Йоханесбург), Южна Корея (Сеул, Пусан), Япония (Токио, Осака).
Шестдесет и пет процента от респондентите живеят във вътрешността на града / градския център, а 35% - в новите модерни квартали в покрайнините и в предградията. Повече от половината (55%) работят на пълно работно време.