От 6 февруари тази година Генералната дирекция по морско дело на Турция ще започне да изисква сертификат за P&I застраховка (Застраховка за защита и обезщетение) от танкери с петролни продукти, които преминават през нейните проливи. Това съобщава Ройтерс, позовавайки се на решението на ведомството.
Изданието отбелязва, че това решение ще важи за всички кораби с петролни продукти, които преминават през Босфора и Дарданелите. Засега това правило важи само за танкери за суров петрол.
Припомняме, че от 1 декември 2022 г. Турция въведе допълнително изискване към танкерите със суров петрол, които преминават през проливите – да представят писмо, потвърждаващо предоставянето на P&I застраховка. Необходимо е да се покрие отговорност в случай на щети на трети страни, на околната среда или на товара. Това изискване важи и за глобите и свързаните с тях санкции по време на работа.
На 30 януари The Economist писа, че Русия все още може да изнася петрола си дори след налагането на западните санкции. В статията се казва, че тъй като Западът е наложил таван на цените, по-голямата част от неговия петрол преминава през “сиви” мрежи, които не признават ценовите ограничения, но въпреки това не са незаконни, тъй като използват “незападна” логистика и доставят петрол до държави, които не подкрепиха ценовата блокада.
Руският износ пострада най-много, след като през декември миналата година влезе в сила таванът от 60 долара за цената на петрола от Руската федерация, транспортиран по море.
Според някои енергийни експерти, Китай, Индия и Турция ще спечелят от въвеждането на ембарго върху руския петрол от Европейския съюз.