НАП уведомява с имейл своите клиенти за всички плащания, които постъпват по тяхната данъчно-осигурителна сметка. С новата електронна услуга на приходната агенция се дава възможност клиентите й да получават по-пълна информация за функционирането на единната сметка, като проследяват всички плащания, които правят за данъци и осигурителни вноски.
Е-услугата е напълно безплатна, а от пускането й до сега са изпратени общо 272 000 електронни съобщения, отчитат от приходната агенция.
Услугата предвижда имейли да получават всички физически и юридически лица, които ползват електронните услуги на приходната агенция с електронен подпис и имат достъп до данъчно-осигурителна информация. Новата е-услуга могат да ползват и тези, които имат персонален идентификационен код (ПИК) и са посочили е-адрес за кореспонденция.
Притежателите на ПИК не само получават съобщения за направените от тях плащания, но могат да направят и електронна справка в сайта на НАП за всичките си задължения и плащания. Освен дълговете за данъци и осигурителни вноски, електронната услуга дава достъп и до информация за неплатени глоби и санкции, наложени от различни държавни органи и изпратени за принудително събиране от НАП, допълват от приходното ведомство.
Повече информация за плащането на данъци и осигурителни вноски, процедурите за издаване на ПИК и отписване на задължение може да се получи на информационния телефон на НАП 0700 18 700 на цената на стандартен телефонен разговор.