15% от купувачите на ново строителство търсят имот между 600 хил. и 1 млн. евро

13.04.2022 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Над 15% от купувачите на ново строителство у нас планират покупка на луксозен имот на стойност от 600 000 евро до 1 млн. евро. Други 22% са готови да заделят бюджет между 150 000 евро и 600 000 евро. Това сочи проучване на компанията за луксозни имоти Uni
15% от купувачите на ново строителство търсят имот между 600 хил. и 1 млн. евро
Снимка: под лиценза на creative commons

Над 15% от купувачите на ново строителство у нас планират покупка на луксозен имот на стойност от 600 000 евро до 1 млн. евро. Други 22% са готови да заделят бюджет между 150 000 евро и 600 000 евро. Това сочи проучване на компанията за луксозни имоти Unique Estates, проведено сред потребители, които планират да закупят имот ново строителство през 2022 г.

"Наблюдаваме растящ интерес към луксозния сегмент и купувачи, които заделят все по-сериозни суми за покупка на ексклузивни имоти. Това са хора, които искат не просто да се сдобият с апартамент или къща от висок клас, но търсят и ликвидно вложение на средствата си. Купувачите в този сегмент притежават висока финансова култура и знаят, че в период на икономическа криза луксозните имоти не губят стойността си”, коментира Светослава Георгиева, оперативен директор на компанията.

По думите ѝ, това е и причина за устойчивия ръст на инвестиционните сделки в сегмента. Общо 26% от купувачите, които планират покупка на ново строителство през 2022 г., ще я реализират именно с инвестиционна цел. Повече от половината – 53%, очакват да генерират доход от закупения имот, отдавайки го под наем. Около 30% са хората, които целят да вложат средствата си в момент на инфлация. Чистите спекуланти са малко, сочат данните от проучването. Тези, които искат веднага да препродадат с разлика, се отсяват и от клаузите в договорите на инвеститорите, които все по-често изключват излизане от предварителния договор преди прехвърляне на АКТ 15 или 16.

Предпочитаната големина на жилището сред инвестиционно настроените потребители е между 100 кв. м и 200 кв. м, с две спални и две бани, сочи още проучването на компанията.

"Доскоро тенденцията, която наблюдавахме, бе инвестиционните сделки да се сключват за по-малки по площ имоти. Днес виждаме осезаема промяна в потребителското поведение – бъдещите купувачи на ново строителство планират покупки на имот с две спални и две бани, като за тази цел заделят и по-големи бюджети”, коментира Светослава Георгиева.

Със силен превес в предпочитанията на клиентите се ползват апартаментите в София, в сравнение с къщите ново строителство – 73% са се насочили към апартамент, независимо дали покупката е за лично ползване, или с цел инвестиция. Къща в пределите на града биха закупили 9% от участниците, сочи още проучването. Към сделка за имот тип "втори дом”, извън района на столицата, биха се насочили 7% от потребителите. Устойчива става тенденцията за постоянно живеене в къща в близост до София.

"Делът на хората, които планират покупка на къща за постоянно живеене близо до столицата, вече надхвърли 10%. Пандемията постави началото на устойчива промяна и поява на този нов профил клиенти. Въпреки отминаването на COVID, считам, че те ще останат активен играч на пазара. Тези клиенти успяха да открият успешно съчетание между природосъобразния начин на живот и удобствата на големия град в близост”, коментира Светослава Георгиева.

Според нея, стремежът към повече площ и помещения е валиден не само при инвестиционните сделки. Имоти с площ от 100 кв. м ще търсят 41% от всички планиращи покупка на ново строителство, независимо дали за инвестиция или лично ползване. Други 13% се ориентират към площ между 200 кв.м и 300 кв.м. Общо 7% от потребителите пък планират сделка с квадратура над 300 кв.м. Най-голям дял от потребителите – 44%, ще се насочат към нов имот с 2 спални, а 39% – към такъв с 3 спални помещения. Общо 7% от запитаните пък възнамеряват да закупят имот с 4 спални. Наличие на 2 бани е приоритет за 59% от бъдещите купувачи, а 16% от хората биха се възползвали от имот с 3 бани.  

 "Купувачите най-често търсят жилище до 200 кв. м, а цели 39% от тях държат на поне 3 спални. Тези данни сочат, че за луксозния сегмент наличието на множество помещения вече е традиционна практика. Разбира се, локацията, дизайнерското обзавеждане и заобикалящата среда са много важни за сегмента на ексклузивните имоти”, посочва още Светослава Георгиева.

Предпочитаното изложение сред купувачите на висок клас имоти е югоизточното – то е приоритет за 34% от участниците в проучването.

Гаражът или паркомястото се позиционират като ключов фактор за клиентите във високия сегмент.  Близо от половината от участниците в проучването не биха направили компромис с паркомястото или гаража и държат имотът да разполага с поне 1 брой. 41% от клиентите ще купят луксозен имот единствено при наличието на поне 2 паркоместа или гаражи.

За купувачите на луксозно ново строителство дрешникът и самостоятелният кабинет са задължителни – около 30% от планиралите да купят жилище над 200 кв.м посочват, че не биха се лишили от тези помещения. Тъй като обаче горните помещения увеличават значително общата квадратура, а оттам и цената, за 71% от запитаните това не е фактор при покупката.

Заобикалящата среда е от изключителна важност за купувачите, се посочва в проучването на Unique Estates. Близостта до парк е задължително условие за цели 32% от хората. Едва 6% го определят като незначителен фактор при избора на имот. Бързият достъп до центъра на града е ключов за 36% от хората, докато за други 28% – е безспорен плюс, без да е задължителен елемент. Добрата социална инфраструктура е абсолютна необходимост за 53% от анкетираните, едва за 2% от тях тя е без значение.

"Заобикалящата среда наистина е много важна за хората. Клиентите във високия сегмент добре знаят, че покупката на жилище означава не просто обитаване на луксозен апарамент или къща, но и цялостен, комфортен начин на живот, осигуряване на качествена, безкомпромисна среда за децата. Затова за всеки инвеститор е от ключово значение да изгради цялостна концепция и да гарантира ексклузивния начин на живот, който този тип клиенти търсят”, допълва Светослава Георгиева.

Проучването е проведено в периода 15 февруари – 15 март. Целта му е да проследи нагласите у клиентите в търсенето на луксозно ново жилищно строителство. От участвалите потребители – 27% са вече закупили жилищен имот през последните 12 месеца. Общо 73% постоянно живеят в София, 22% в друго населено място в страната и 5% –  извън България.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...