20% от продуктите в големите вериги да са български

16.04.2014 | 09:11
по статията работи: Симеон Досев
Мерките в Закона за конкуренцията са в полза на родните производители, смята депутат
20% от продуктите в големите вериги да са български

До 20% от продукцията в хипермаркетите трябва да е родно производство. Това заяви в ефира на БНТ народният представител Борислав Гуцанов във връзка с приетите на първо четене промени в Закона за защита на конкуренцията.

По думите му залегналите мерки дават възможност на родните производители да са по-конкурентоспособни спрямо хипермаркетите. Гуцанов допълни, че се дава възможност за по-ниски цени на стоките, но това зависи от договореностите между голямата верига и производителите.

Според него именно таксите налагани от веригите, като тези за участие в рожден ден или боулинг турнир, оскъпяват стоките и от това страдат както потребителите, така и производителите.

Припомняме, че гласуваните вчера (15 април) изменения предвиждат големите търговски вериги вече да обявяват договорите си с всеки един производител. След това документите ще трябва да бъдат одобрени от КЗК.

По думите на Корнелия Нинова, един от вносителите на поправките, веригите поставят към родните производители постоянни условия за намаляване на цените, което води до продажба на стоките им под себестойност. Оттам пък предприятията фалират, а безработните се увеличават.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....