Ползващите метрото са се увеличи с 40% след откриването на втората линия в края на август месец тази година, съобщава bTV.
Това означава, че нови 100 хиляди души са заменили личните си автомобили с подземния транспорт само за последните няколко седмици от старта на втория лъч. Все още обаче чакането именно по новооткритата линия е най-голямо и влаковете ще се движат в интервал между 7 и 9 минути.
„Първата линия е най-натоварена. В пиковите часове има допълнителни влакове и интервалът там е 3 минути. На втората линия интервалът е по-голям, защото натоварването с пътници е по-малко“, уточни директорът на „Метрополитен“ Стоян Братоев.
По-голямата част от търговските обекти около метрото са отдадени под наем. Все още обаче вървят процедури по оформяне на документацията, затова и магазините в подлезите не са отворили и има празни
места. Наемет на обектите в центъра за период от един месец се движи около 75 евро на квадрат.
В по-периферните станции той е близо 10 евро, тоест седемкратно по-малко. Братоев обясни, че има надежди за оживяване на търговския климат дори и около тези станции, защото те са „атрактивни
места“.
Увеличение на персонала и влаковете още не е планирано. За да бъдат предприети такива мерки ще трябва да се проследи дали потребителският интерес е траен, а не плод на любопитство и временен
транспортен интерес.