Цели 60% от рекламата, разлепена в Москва, е незаконна. Това съобщи на съвещание в края на миналата седмица началникът на московския департамент за медиите и рекламата, Владимир Черников, цитиран от ИТАР-ТАСС.
Той добави, че ще се проведе "пълна инвентаризация на всички обекти с външна реклама" в града. Това ще е първият такъв опис в 20-годишната историята на този отрасъл. По думите на Черников обемът на рекламата в Москва е колосален, като съществуват повече от 150 000 рекламни конструкции.
"Първите резултати се оказаха шокиращи и то не само за нас, но и за всички от рекламния бизнес. Нашите най-песимистични прогнози оценяваха обема на незаконната реклама на максимум 30% от общия рекламен обем. След проведените проверки се оказа, че нелегалните рекламни съоръжения са 60% от всички", заяви Черников.
Оказало се е, че основните нарушители са частни и държавни предприятия и организации, които бъркат понятието "фирмено означение“ с понятието "рекламна конструкция" или "рекламна информация". Според началника на московския департамент предприятията нямат регистрация в какъвто и да е регистър.
От проверените 469 покривни инсталации само 30 са законни и принадлежат на мрежов оператор. Същевременно около 2 хил. незаконни рекламни съоръжения са разположени върху културно-исторически паметници, добави Черников.