Американската технологична компания Apple се опитва да убеди доставчиците на кабелна телевизия в САЩ да въведат нова технология, която ще позволи на потребителите да избягват на рекламните блокове по телевизията. Това съобщават неназовани източници, цитирани от бившия технологичен редактор на „Уолстрийт джърнъл“ Джесика Лесин.
Първоначално новата функционалност ще се предлага като специална услуга за собствениците на Apple TV, която ще може да се отключи срещу допълнително заплащане, се казва в непотвърдената информация.
Това е възможно технически, тъй като за момента сет-топ устройствата на Apple TV остават ограничени предимно до предварително записано съдържание, вместо да предават каналите на живо. Очакванията са обаче това да се промени и компанията от Купертино да увеличи стрийминг съдържанието.
Apple не е първата, която предлага на потребителите да премахнат телевизионните реклами. Компаниите производители на дигиталните видео системи TiVo и ReplayTV предлагат тази функционалност на потребителите си от над десетилетие.