Американската верига за търговия с електроника Best Buy обяви вчера плановете си през 2013 г. да затвори 50 големи магазина в САЩ. На тяхно място трябва да бъдат открити 100 мобилни обекта за
търговия. Промяната трябва да доведе до намаляване на разходите в размер на 800 млн. долара до фискалната 2015 г.
Към днешна дата веригата разполага с 2900 обекта по целия свят и 1450 само на територията на САЩ.
Агенция "Блумбър" коментира, че търговията с телевизори, дигитални камери и игрални конзоли е отслабнала за сметка на продажбите на таблети, смартфони и четци на електронни книги. В тази
ситуация Best Buy е в пряка конкуренция с електронни магазини като Amazon.com, които донякъде правят огромните магазини ненужни.
Подобна промяна вече беше предприета от друга верига магазини - Sears Holdings Co, които обявиха плановете си да затворят между 100 и 120 търговски обекта. Всичко това се прави, за да се избегне
съдбата на веригата Circuit City, която фалира през 2009 г. Причината? Малко клиенти по магазините.
Междувременно вчера от Best Buy обявиха, че завършват четвъртото тримесечие на миналата година на отрицателна територия. Към 3 март тази година компанията отчита загуба в размер на 1,7 млрд. долара
или 4,89 долара за акция. За сравнение през миналата година е била регистрирана печалба в размер 651 млн. долара или 1,62 долара за акция.
Въпреки отчетената загуба обаче, изгладените данни за периода надминаха очакванията на Wall Street. Същевременно годишните приходи се представиха съвсем малко по-слабо спрямо прогнозите на
експертите.