BlackBerry обяви напускането на трима топ директори на компанията. Решението идва в светлината на ходовете на новия изпълнителен директор Джон Чен, който се опитва да измести бизнеса от потребителския пазар и така да спаси закъсалия производител на смартфони
Финансовият директор Браян Бидулка напуска след седемгодишен престой в американската компания и ще бъде заменен от Джеймс Йерш, който досега е изпълнявал друга длъжност в компанията. Оперативният директор Кристиян Тиър и маркетинговият директор Франк Боубен, които бяха наети по времето на предишния изпълнителен директор Торстен Хайнс, също напускат, пише агенция „Блумбърг“.
Чен пое властта в BlackBerry на 4 ноември, след като опитът на Fairfax Financial Holdings да закупи компанията за 4,7 млрд. долара се оказа неуспешен. В последствие BlackBerry емитира дълг в размер на 1 млрд. долара, за да даде време на новия изпълнителен директор да формулира план за преструктурирането на компанията.
Фактът, че нито Боубен, нито Тиър ще бъдат заменени след напускането им е доказателство, че американският производител ще се фокусира върху бизнес клиентите, след като не успя да спечели вниманието на потребителите.
„Трябва да се фокусираме повече върху индустрията и именно тук идва моя опит", каза Чен в деня, в който пое властта в компанията.
Имайки предвид преориентирането на BlackBerry, елиминирането на маркетинговия директор има смисъл, смятат анализатори. Премахването на оперативният директор пък означава, че Чен ще наблегне на по-практически подход.
Друг вариант пък е изпълнителният директор да доведе някои от бившите си колеги от Sybase в BlackBerry.
Очаква се Чен да даде повече яснота относно бъдещето на организационната структура на 20 декември, когато компанията ще обяви финансовите данни за третото тримесечие. Прогнозите сочат загуба в размер на 42 цента на акция и спад в продажбите от 42% до 1,59 млрд. долара.