Deutsche Bank провежда експерименти с нова технология против измами, предаде CNBC. Тя няма да се основава на заключването на акаунти посредством парола, а ще разпознава притежателя на телефона чрез начина, по който той държи и оперира с мобилното устройство. Според банката това ще освободи потребителите от необходимостта да запомнят и въвеждат пароли и ще улесни значително мобилните транзакции. Deutsche разработва и тества приложението съвместно с Callsign.
Oт финансовата институция посочват, че технологията анализира около 50 различни фактора, за да изгради профил на потребителя. Сред тях са натискът, оказван върху мобилното устройство, начинът по който то се държи, разположението на пръстите, разпознаване на лицето на притежателя и идентифицирането посредством пръстов отпечатък. Системата ще може да се настройва, за да идентифицира различните пози на притежателя на телефона. Регионалният мениджър по иновациите в Deutsche Ник Доди посочи, че тя ще разпознава дали потребителят е седнал, изправен или легнал. Той допълни, че тя ще идентифицира и някои промени в нормалния начин на работа с телефона на притежателя си. „Ако сте си счупили дясната ръка и... сте у дома си и в момента използвате лявата си ръка, [програмата] ще идентифицира правилното ѝ положение и... верните биометрични данни, но ще разбира, че държите телефона по различен начин и затова може да поиска да разпознае лицето ви“, посочи той.
Резултатите от тестовете на програмата за сигурност, проведени от Deutsche, сочат, че досега никой не е успял да постигне повече от 15% съвпадение със собственика на оригиналния акаунт при опити да го хакне. Те допълват, че при по-големия дял от проведените тестове съвпадението е било 0%. Директорът по иновациите в Deutsche Филип Гилиган е изтъкнал, че това изключително високо ниво на сигурност ще предостави възможност на банката да разреши на клиентите си да извършват транзакции на по-голяма стойност онлайн.
Philip Gilligan, head of innovation at Deutsche, said that having such a high degree of confidence about who was accessing an account would allow the bank to let customers execute higher value transactions.
Някои от тези методи за идентифициране на потребителя вече са въведени в употреба от други компании за финансови услуги. Например MasterCard използва тройно лицево разпознаване, което от компанията наричат „плащане чрез селфи“, както и гласово разпознаване на потребителите си. От финансовата институция и партньорите ѝ от Callsign коментираха, че иновативното в проекта е включването на всички различни методи за разпознаване едновременно.
Други банки, които са въвели биометрични четци за разпознаване на потребителите си, са Barclays, BBVA и Royal Bank of Scotland. В първия случай системата разпознава потребителя посредством притока на кръв във върховете на пръстите, а другите две банки използват разпознаване посредством системата за идентифициране на пръстови отпечатъци на iPhone 6.