Част от правозащитниците в САЩ надигнаха глас след като Facebook обяви миналата седмица промени, които ще позволят на тинейджърите да публикуват постинги, които да са видими от всички. Сега обаче корпорацията, стояща зад най-голямата социална мрежа в света обмисля да предприеме още по-противоречивата стъпка – да направи сайта си достъпен и за деца под 13 годишна възраст. Това пише канадската медия The Canadian Press.
Основната причина за потенциалния ход е, че вече мнозина деца използват Facebook, като част от тях дори се радват на подкрепата на родителите си. A това е сериозен проблем, тъй като според щатското законодателство рекламодателите не бива да използват данните на деца под 13 години за маркетингови цели.
Според Ники Джаксън Колако, мениджър във Facebook по въпросите на безопасността и опазването на личните данни, въпросът за даването на официален достъп на деца вече е бил обсъждан задълбочено.
„Това е нещо, по което мислехме много. Всъщност ние бяхме подканени от множество различни хора да отворим сайта. Определено това е въпрос, към който ще подходим много, много внимателно с множество съвети от експерти по сигурността“, коментира Колако.
През 2011 г. друг официален представител на Facebook коментира, че близо 20 хиляди акаунта на деца под 13 години се трият всеки ден.