Google правят поредната стъпка към свързването на онлайн и офлайн световете с нова функционалност, вградена в интелигентния помощник Google Now. С нейна помощ ще бъдем информирани всеки път, когато преминем в близост до продукт, за който сме търсили информация онлайн.
Така когато потребителят наближи желаната стока, на екрана му ще излиза напомнящ съобщение с информация за наличността и цената на продукта, пише „Maшабъл“.
За момента не е ясно до каква степен трябва да се приближим до търсената стока или дали ще можем да изключим новата функционалност. Информацията за подобрението идва в същия ден, в който Google обявиха, че разширяват услугата си по незабавна доставка на стоки за части от Ню Йорк сити и Лос Анджелис.
Ако от технологичния гигант успеят да обвържат потребителската активност при търсене с офлайн покупките (може би през Google Wallet), тогава компанията ще успее да реши един проблем, който измъчва всички онлайн рекламодатели.
Google не са единствените, които търсят решение. От Facebook се опитват да постигнат същия ефект като си партнират със компаниите за събиране на данни Datalogix, Acxiom и Epsilon. С тяхна помощ социалната мрежа таргетира потребителите на базата тяхното предишно офлайн поведение.