Интернет гигантът Google е успял да намали наполовина броя на т.нар. "лоши реклами". Компанията е успяла да блокира 130 млн. реклами (или 800 хил. рекламодатели) и ги е премахнала от търсачката си.
За да премахне спама, компанията използва специални системи, сканиращи съдържанието на всяка реклама, както и уеб сайта на рекламодателя, още преди тя да се е появила. Тогава системата започва да търси подобни реклами и заплахи.
Ако програмата не може да прецени дали съответната реклама е заплаха, се опира до човешкия фактор - експерти се консултират и решават дали да я премахнат. За да бъдат по-обективни и да са от полза на потребителите, те са създали възможност на обикновения потребител да съобщава за подобни подозрителни реклами и сайтове, съобщава Digitalstrategyconsulting.
През 2011 г. Google e спряла 150 хил. рекламодатели, които са пускали фалшиви реклами, съобщи директорът на инженерния отдел на интернет компанията Сридхар Рамасуами. През 2012 г. експертите са успели да редуцират "лошите реклами" с повече от 50% в сравнение с предходната година. Рамасуами изрази решимостта на Google да продължава да преследва и премахва "лошите реклами".