Известният сайт за групово онлайн пазаруване Groupon все още не оправдава очакванията на пазарите по отношение на финансовия си баланс, предаде Bloombeg.
Компанията отчете 42,7 млн. долара нетна загуба през четвъртото тримесечие на миналата година. Това означава 8 цента на акция при очаквания за печалба от 3 цента на акция от повечето анализатори на
Уолстрийт. Все пак резултатът е по-добър, отколкото през четвъртото тримесечие на 2010 година. Тогава Groupon записа нетна загуба от 378,6 млн. долара.
Пазарната капитализация на мрежата за групово пазаруване намаля с 15%, след като компанията разкри разочароващите резултати за предходното тримесечие.
Тримесечният отчет бе първи след борсовия дебют на компанията и се очакваше от инвеститорите с интерес. Той показа неочаквана загуба през последните три месеца на 2011 година, основно причинена от
разходи за данъци.
По отношение на приходите обаче Groupon надмина очакванията – 506,5 млн. долара през периода октомври-януари 2010 година при прогноза на Wall street от 475 млн. долара. Между третото и четвъртото
тримесечие на миналата година приходите на компанията са нараснали със 17,8%, докато между второто и третото тримесечие ръстът беше от 9,6%.
На практика Groupon е утроила размера на приходите си през последното тримесечие на миналата година зад граница – 318 млн. долара спрямо 83,9 млн. долара в края на 2010 година. В Северна Америка е
регистран два пъти по-висок приход – 188,5 млн. долара спрямо 88,4 млн. долара в края на 2010 година.
Основните приходи на Groupon идват от продажбата на отстъпки, които договаря с търговците, които представлява. След това парите се делят между търговците и Groupon.