Швейцарският лидер в хранително-вкусовата промишленост Nestle обяви по-голямо от очакваното увеличение на продажбите си за първите девет месеца на тази година. От компанията съобщиха, че продължават да растат дори в развиващите се пазари на фона на слабото потребителско доверие.
Общите продажби на Nestle нарастват с 11% до 67,57 млрд. швейцарски франка. Резултатът е леко по-добър от прогнозите на анализаторите, които очакваха продажби в размер на 67,3 млрд. швейцарски франка, предаде „Маркет уотч“. За същия период на миналата година размерът им е бил 60,9 млрд. швейцарски франка.
От компанията съобщиха, че силният растеж в развиващите се икономики е компенсирал спада в Европа, където търсенето се свива заради европейската дългова криза.
Nestle регистрира забавящ се темп на растеж на продажбите, който не можа да отговори на прогнозите на анализаторите, пише от своя страна агенция „Блумбърг“.
Органичният растеж* на компанията е 6,1%. Същевременно средната прогноза на анализаторите на „Блумбърг“ предвиждаше растеж от 6,3%.
„Очаквахме забавяне на растежа, но не очаквахме да е толкова голямо“, каза в тази връзка експертът от консултантската фирма Sanford C. Bernstein Андрю Уд.
Акциите на гиганта в хранително-вкусовата промишленост поевтиняха с 2,7%, което е най-големият им спад от 23 август насам.
Припомняме, че през първото полугодие общите продажби на Nestle нараснаха със 7,5% на годишна база, а печалбата се увеличи с 8,9%.
*Органичен растеж (organic growth) – създаване на нова стойност, когато компанията сама генерира и развива потенциала си за растеж. Това е противоположен термин на "неорганичен растеж" (inorganic growth), при който фирмата се разраства чрез придобиване на нови бизнеси.