Бившият американски колоездач Ланс Армстронг загуби подкрепата на производителя на спортни облекла и аксесоари Nike и на други спонсори. Това стана след като той беше свързан с използването на забранени стимуланти по време на колоездаческата си кариера. Оттеглянето на спонсорите ще намали бъдещите приходи на колоездача с около 30 млн. долара, пише агенция „Блумбърг“.
„Това ще включи текущите договори, бъдещите договори и изявите по корпоративни събития“, каза агентът Стив Роснър, сред чиито клиенти са бейзболистът Кал Рипкен, баскетболистът Хаким Олайджуон и футболистът Хауи Лонг
Вчера Nike прекрати отношенията си със 7-кратния шамшион на колоездачната обиколка на Франция Tour de France. Компанията спонсорира Армстронг от 1996 г. В
изявлението си компанията подчертава „на пръв поглед непреодолимите доказателства“, че колоездачът е подвеждал Nike в продължение на десетилетие. Първоначално от Nike обявиха, че ще застанат до
Армстромнг по време на допинг скандала.
Същевременно тази седмица Армстромг напусна и председателския пост на основаната от него фондация за борба с рака Livestrong. Това се случва седмица след като Американската антидопингова агенция съобщи, че е открила „непреодолими доказателства", че американецът е замесен в допинг схема за употреба и разпространение на забранени стимуланти, докато е бил професионален колоездач. Решението на спортиста позволява на Nike да продължи да спонсорира инициативата. В САЩ 98 продукта с марката Livestrong са продавани от Nike, пише в. „Гардиън“.
След изявление на Nike по-късно и белгийският бирен гигант Anheuser-Busch InBev, производител на марките Corona, Beck's
Stella Artois и Budweiser, също обяви, че няма да поднови договора си с 41-годишния пенсионирал се колоездач. Сегашното споразумение изтича в края на 2012 г. Компанията за велосипеди колоездаческо
оборудване Trek Bicycle Corp. също прекрати отношенията си с Армстронг. От фирмата обаче заявиха, че ще продължат да подкрепят фондацията му за борба с рака.
През 2010 г. Армстронг и Nike сключиха 5-годишен договор, според който спортната компания трябва да плаща по 7,5 млн. долара годишно на фондацията на колоездача от приходите от продуктите Livestrong.