Френският автомобилен производител Peugeot Citroen планира съкращения на 8 000 работни места, както и да затвори завода си за монтажния си завод, който се намира извън Париж. Причината за
последната мярка са нарастващите загуби за компанията.
От Peugeot заявиха, че затварят завода си Aulnay, намиращ се близо до Париж, в който работят 3 000 души. Производството се планира да бъде преустановено през 2014 г., съобщава “Би Би Си”. Другата
фабрика, която се намира в Рен, Западна Франция, е на път да освободи 1 400 от всички заети 5 600 работници.
Миналата седмица от Peugeot коментираха, че през първата половина на годината продажбите им са паднали с 13% на фона на "дълбоката криза" в еврозоната. Според председателя на компанията Филип Варен
“ситуацията е сериозна”.
"Напълно наясно съм за сериозността на днешното изявление, както и от шока и емоциите, които то провокира в компанията", казва Верен в изявление. Той допълни , че компранията ще помогне на
хората, загубилиработата си да си намерят нова.
Около половината от тези, които в момента са наети в Aulnay, ще получат нова работа в друг завод на компанията в околностите на Париж - Poissy. И двата обекта работят под потенциалния си капацитет.
Автомобилният производител очаква да оповести загуба за първата половина на тази година. До края на 2014 година той трябва да излезе на нула. В условията на много тежка икономическа ситуация,
през първото полугодие на 2012 Peugeot отбеляза спад от 8,1% на световните си продажби на автомобили.
При спад на европейския пазар на леки и лекотоварни автомобили от 7,2%, Peugeot има 528 000 регистрирани автомобила (445 000 леки и 83 000 лекотоварни), което е с 14,4% по-малко спрямо предходната
година. Пазарният дял е 6,9% срещу 7,4% през първата половина на 2011, отчитат от компанията.
Все пак сравнението с втората половина на 2011 е по-основателно поради отмяната на държавните субсидии за закупуване на нов автомобил във Франция и в няколко други европейски страни. В сравнение с
второто полугодие на 2011 пазарният дял на производителя е нараснал с 0,2 пункта при крайно неблагоприятен пазарен микс.
Традиционно силни за Peugeot пазари бележат силен спад (Франция, Испания, Италия, Португалия). В някои страни пазарният дял на Peugeot е леко увеличен, така например в Испания (8,7% срещу 8,6%) и
Италия (4,9% срещу 4,8%). По отношение на лекотоварните автомобили делът на марката е нараснал с 0,1% (10,6 срещу 10,5% миналата година).
Peugeot продължава да увелучава продажбите си на растящите пазари. През първата половина на 2012 обемът на продадените автомобили извън Европа е увеличен с 7,5% (287 000) в сравнение със същия
период на 2011.
В Азия, където ръстът на продажбите е изключително голям, резултатите са увеличени с 25,9% и поставят нов рекорд за полугодие. В страните от Югоизточна Азия продажбите на марката са нараснали с
18%, основно поради активизирането на пазара в Малайзия.
В Латинска Америка се наблюдават повече контрасти - в Аржентина, където продажбите на Peugeot са нараснали с 11,3% (43 000), пазарният дял достига 9,8% срещу 9,1% миналага година.
В Бразилия, където през 2013 година ще започнат производството и продажбите на коли от серията 208, представянето е по-динамично, поради дейността, свързана с увеличаване на производствения
капацитет на завода в Порто Реал. При тези условия Peugeot има 34 000 регистрации и дял от 2,1% (срещу 2,6% през първата половина на 2011).
В страните от Северна Африка Peugeot има най-голямо увеличение на обемите и пазарните си дялове : в Алжир, Марката е с ръст от 59% (30 000 продажби) и е на второ място. Резултатите са много добри в
Тунис (+53,4%) и в Мароко (+12,9%). В останалите страни, с изключение на Иран, продажбите на Peugeot са се увеличили с 12,7%.