Мултикорпорацията Procter & Gamble отчете спад в продажбите си за тримесечието април-юни, съобщава агенция "Ройтерс". Публикуваните резултати излизат няколко седмици след като най-голямата компания в сферата на продукти за домакинството пое сама вината за слабото си представяне. P & G посочи, че ще се фокусира върху разработването на нова стратегия, която да подобри статуквото.
Резултатите са стриктно наблюдавани от анализаторите, за да се проследи колко добре се справят с предизвикателствата пред компанията нейните управляващи лица. Това важи още повече, след като инвеститора Уилям Акман закупи акции от компанията на стойност 1,8 милиарда долара.
Производителят на известните памперси Pampers и прах за пране на Tide, както и на много други продукти, заяви, че ще закупи отново 4 милиарда от акциите си за тази фискална година. Тази позиция е обратна на обявлението през месец юни от страна на ръководните лица, че корпорацията няма да изкупува свои отдадени акции.
От P&G са отчели 3,63 милиарда долара приходи, или по 1,24 долара за акция. Това все пак е по-добре от миналата година, когато за същия период приходите са били 2,51 милиарда долара, или по 84 цента за акция.
Продажбите на корпорацията са паднали с 1% до 20,21 милиарда долара.