Силният спад в търсенето на автомобили в САЩ, силните позиции на японската йена и европейската дългова криза са трите най-големи изпитания за Toyota. Това съобщава агенция "Блумбърг", цитирайки президента на автомобилния концерн – Акио Тойода.
Макар и да са актуални, въпросните проблематики не са единствените. В дългосрочен план препятствията пред Toyota са строгите стандарти за икономия на горивата и отделянето на вредни емисии газове, високите корпоративни данъци и дефицитът на устойчиви търговски партньорства. Нестабилното положение на енергийното захранване и високият данък върху продажбата на коли са допълнително утежняващи производството и развитието на концерна фактори.
Все пак Тойода вярва, че през тази година компанията му ще успее да реализира добър резултат. Прогнозата на Toyota за настоящата година е за увеличение на продажбите с 21% до рекордните 9,58 млн. продадени единици.
"Разчитаме на това, че на повечето пазари клиентите ни желаят да подменят поостарелите си автомобили. В Европа обаче, където повече хора имат по-нови коли, този цикъл може да се забави и без да се има предвид дълговата криза", коментира Тойода.
По данните на консултанти от Autodata на територията на САЩ през месец май са били продадени 13,8 милиона автомобила. Прогнозите бяха за 14,4 милиона коли, а за пръв път американският пазар реализира по-малко от 14 милиона продадени превозни средства, което свидетелства за свитото им търсене.