Японският автомобилен гигант Toyota Motor обяви, че ще преустанови цялото производство в заводите си в Япония между 8-и и 13-ти февруари, поради недостиг на стомана, предаде Reuters. До ситуацията се стигна след експлозия в завод за стомана в страната, който е на дъщерна компания на Toyota, допълва още изданието.
Взривът, който се случи на 8-ми януари в завод на Aichi Steel Corp, е редуцирал производството на стомана, която се използва за различни елементи от автомобилите, сред които са двигателите, трансмисия и шаситата. Първоначално от компанията не посочиха как инцидентът ще се отрази на производството на превозни средства.
„Работата ще бъде подновена на 15 февруари, а дотогава производството на автомобили в заводите извън Япония няма да бъде повлияно“, коментират от Toyota в обръщение до медиите. От най-голямата компания за производство на моторни превозни средства в света изтъкват, че се търсят алтернативи за компенсиране на загубите чрез използване на алтернативни поточни линии за производство на стомана, както и поръчка на стомана от други производители. През миналата седмица Toyota обяви, че има достатъчно инвентории от стомана, за да поддържа производството през следващите 6 дни.
Според някои анализатори взривът в завода на Aichi Steel Corp поставя на изпитание фирмената политика на Toyota “точно на време“ (“just-in-time”), според която доставките към производствените мощности се осъществяват по няколко пъти на ден, като по този начин се елиминира необходимостта и разходите за поддържане на големи инвентории.
През 2015 г. компанията произведе 4 милиона автомобила в Япония, почти половината от които бяха експортирани. През декември Toyota е произвеждала 13 600 превозни средства на ден, увеличавайки производството с 10% на годишна основа. Част от покачването на броя на произведените автомобили се дължи на въвеждането на новия хибрид Prius.
Взривът в завода на стомана не е първият път, когато производството на Toyota бива преустановено. През 1997 г. подобен инцидент също доведе до недостиг на суровини, който беше преодолян едва след няколко дни, след като Toyota създаде импровизирана система за доставка на необходимите ѝ части.