За да отговори на настоящата икономическа ситуация и да посрещне бъдещите предизвикателства по един устойчив начин, "Бритиш Американ Табако България" (БАТ, British American Tobacco) променя модела си на дистрибуция от средата на декември 2009 г., съобщиха от тютюневата компания.
Общата икономическа ситуация в България и бизнес средата в държавата, заедно с голямото увеличение на акциза на цигарите, което ще влезе в сила от началото на следващата година, най-вероятно ще
доведе до намаляване на обема на законния пазар на цигари, считат от БАТ.
От компанията уточняват, че след като са взели предвид тези обстоятелства, са направили преглед на своя бизнес модел, който в момента се основава на директна дистрибуция. От средата на месец
декември 2009 г. ще бъде въведен нов модел, който ще се основава на мрежа от независими търговци на едро и съществуващи местни дистрибуторски компании, които имат доказани възможности ефективно да
обслужват търговците на дребно.
Новият бизнес модел предполага преструктуриране на организацията и съответно съкращаване на служители в компанията. БАТ предлага на засегнатите от това служители съответна компенсация, уточняват от
там.
"Новият модел цели да осигури стабилно бъдеще на компанията в България чрез пазарен дял и ръст на печалбата в следващите години", заявяват от БАТ.