БДЖ отчита успех в борбата с гратистичиите

23.07.2010 | 16:48
по статията работи:
Пътниците без билети пътуват основно на къси разстояния
БДЖ отчита успех в борбата с гратистичиите

В резултат на мерките, които предприемат ""Български държавни железници" ЕАД за ограничаване на безбилетните пътувания, през последните месеци е намалял броят на пътниците без превозни документи. Само за месец май 2010 г. събираемостта на приходите от превозния персонал във влаковете се е увеличила с 25 %, спрямо същия месец на миналата година, а за месец юни - с 30 %.

БДЖ постоянно предприемат действия за превенция на пътуванията гратис. За тази цел се извършват допълнителни внезапни проверки във влаковете от съответните контролни органи на дружеството. Естеството на тези проверки е свързано както с проверяването на превозните документи и таксуването на пътниците без билети, така и с упражняването на контрол върху качественото и своевременно изпълнение на служебните задължения от превозния персонал. Паралелно с тези предприемани мерки, се провеждат и организирани проверки съвместно със служители от Транспортна полиция.

Само през предишните три месеца (т.е. през периода април - юни) са проверени средно по 573 влака на месец и е потърсена отговорност за различни нарушения от общо 93 служители на превозни бригади. Железопътният превозвач налага строги санкции върху влаковия персонал, който нарушава професионалната етика, но същевременно очаква от своите клиенти коректно да заплащат за предоставената транспортна услуга.

Пътниците без билети пътуват основно на къси разстояния, предимно в пътническите и крайградските пътнически влакове с т.нар. работнически и ученически характер, ползвани основно от клиенти на железопътния превозвач, които пътуват до работните си места или учебни заведения в столицата. Проблемът с нередовните пътници е най-сериозен в крайградските линии около София (направленията са от Ихтиман и Лакатник към София, както и в обратната посока). Отказът от страна на пътник, или група пътуващи, да заплатят за транспортната услуга е проблем, с който много често дори и най-добросъвестният кондуктор трудно може да се справи сам.

Националният железопътен превозвач напомня, че превозният документ представлява застраховка на пътника.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...