До една-две години жп транспортът ще бъде предпочитан. Tова каза в Първомай премиерът Бойко Борисов, след като присъства на пробни тестове по скоростната
отсечка Крумово - Първомай. Заедно с министрите Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев, Борисов се качи на тестов влак, за да изпробват движението при скорости от 160 км/ч.
Премиерът даде много висока оценка на изцяло модернизираната жп линия, която свързва Пловдив и Свиленград. Той коментира, че България се вписва в европейската стратегия, според която след 2020 г. ще се инвестира в жп линии и ще се пренасочват средства вместо от магистрали към по-ефикасен транспорт, предаде БТА.
До 2014 година се очаква проектът за обновяването на линията от Пловдив до гръцката и турската граница да бъде завършен и разстоянието от Пловдив до границата да се взима за около един час до един час и 15 минути, предаде Агенция "Фокус".
Премиерът коментира още, че на този етап връщането на мотриси на Германия не е добра политика и затова ще се търсят варианти за плащането им.
Припомняме ви, че на 15 декември транспортният министър Ивайло Московски заяви, че към момента БДЖ не разполага със средства да плати на Германия за мотрисите "Дезиро". Малко вероятно е до края на годината влакчетата да бъдат иззети. По-скоро те ще бъдат запорирани и чрез софтуер ще се направи така, че да не могат да се движат до решаване на проблема.
За изпитанията на скоростната отсечка Крумово - Първомай е доставен специален тестови влак от Румъния, машината развива до 180 км/ч и целта е да бъде потвърдена изправността на новата линия Пловдив - Свиленград - Турска граница, съобщиха от НКЖИ.
Вчера влакът извърши три теста по трасето без нито един проблем, ден след получаването на Акт 15 за тази отсечка. Разстоянието от 37 км между двете гари се изминава с оптимална скорост за 15 минути.
Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово-Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай- Димитровград), която се строи от италианската "Асталди".
Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по ОП „Транспорт", тръжната процедура е приключила, няма обжалвания по нея и предстои сключването на договори по нея.
Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници" е финансиран по програма ИСПА. По този начин се допринася за подобряване на железопътната инфраструктура с оглед повишаване на скоростта по железопътната линия до 160 км/ч (200 км/ч за влакове с накланящи се кошове) за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове, монтиране на оборудване за контактна мрежа и смяна на сигнализацията по цялата линия от Пловдив-Свиленград и съответно до турска/гръцка граница.