Европейската комисия санкционира България със 160 000 лева за проекта за туристическо лого и бранд на страната, които така и не бяха приети. Предложенията вече почти две години не се ползват.
Глобата представлява 10% от стойността на проекта, информира „24 часа“.
Изработването на лого и бранд на страната беше финансирано по Оперативна програма „Регионално развитие“ за 1,6 млн. лева. Поръчката за изработване на туристически бранд България бе спечелена през януари 2013 г. от “Обединение за бранд България”.
Консорциумът създаде лого, в което има слънце, море, чадър, но то не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не задейства. Други пък видяха в логото прилика с това на Киргизстан. Освен основното лого бяха изработени и 10 други за различните видове туризъм, но и те не се ползват.
Сумата трябва да бъде платена от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, което е организирало търга. Сега обаче, след разделянето на ведомството на три, вероятно санкцията ще бъде прехвърлена към Министерство на туризма.
Освен изработване на лого и слоган проектът на “Обединение за бранд България” включваше и анализ на туризма ни като цяло и определяне на конкурентните пазари. Проектът обаче си остава „замразен“ и до днес, а България се представя на всички международни турисстически борси със старото жълто-оранжево лого.