България ще търси повече възможности да разшири рекламата си като целогодишна туристическа дестинация на китайски пазар. Това каза в Шанхай на първия ден от Международно туристическо изложение CITM 2012 заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той се срещна със заместник-председателя на Китайската национална туристическа администрация Лиу Дзинпин. Институцията е с ранг на министерство.
Домакините подчертаха, че съществуват много добри условия за увеличаване на взаимния туристическия обмен, но България все още не е достатъчно позната на огромния китайски пазар. Същевременно Маринов представи плюсовете на страната ни като целогодишна дестинация, която предлага атрактивно съотношение между цена и качество на разнообразни туристически продукти и допълнителни услуги.
Сред пречките за сближаването е и липсата на пряка самолетна връзка между двете страни. Маринов и Лиу се съгласиха, че има много неизползван потенциал за преодоляване на тези спънки със съвместни маркетингови и промоционални дейности. Сред тях несъмнено са по-активното участие на България на туристически форуми в Китай и активизирането на контактите между компаниите, информира МИЕТ.
В сряда зам.-министър Маринов присъства на тържествената церемония за откриването на 14-ото издание на China International Travel Mart – най-голямата в Азия специализирана борса.