Магистрала „Люлин", чиято стойност бе завишена с близо 40 млн. евро заради пропуски, може да струва на бюджета нови 22 млн. евро. Според предварителен одит на Европейската сметна палата, при строителството на магистралата са фактурирани дейности при завишени цени. Заради необоснованото поскъпване европейският одитен орган е настоял България да бъде санкционирана с 20% орязване на предвиденото за пътя еврофинансиране.
От информацията не става ясно кога са извършени установените от одиторите нарушения - при прехдохдоно правителство, при което парите за магистралата бяха замразени, или при настоящия кабинет, който завърши аутобана, пише в. "Сега", като се позовава на информация на mediapool. Довършването на пътя стана срещу допълнителни преговори с „Мапа Дженгиз" и повишаване на предварително планираната цена от 148,4 на 185 млн. евро заради пропуски в проекта, объркана геология, неотразена инженерна инфраструктура. Неназовани източници от Агенция „Пътна инфарструктура" са признали, че е имало такова намерение, но България успяла да убеди Еврокомисията за цената на магистралата и санкцията няма да бъде наложена.
„Твърденията за глоба са спекулация", коментира вчера регионалният министър Росен Плевнелиев. Информацията бе определена като спекулативна и от Агенция „Пътна инфраструктура", която е възложител на обекта. От АПИ обаче признаха, че до края на юли наистина се чака окончателен доклад на Европейската сметна палата за магистралата. „Информирани сме за такова писмо, но информация следва да предоставят АПИ и регионалното министерство", заявиха от финансовото министерство, към което е сертифициращият орган по еврофондовете.
Агенция „Пътна инфраструктура" ще е изчерпала към края на 2012 година цялото налично еврофинансиране за рехабилитация на второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа, обявиха вчера от АПИ. Парите по тази мярка от оперативна програма „Регионално развитие" ще бъдат усвоени на 100%. АПИ е поискало по мярката да се пренасочат средстав от други пера, но решение от регионалното министерство още няма. 8000 км. пътна мрежа от II и III клас са в трагично състояние, с пари от еврофондовете до есента ще са пуснати в експроатация едва 538 км. отремонтирани отсечки.