България има нужда от 2100 км. магистрали, построени са едва 870 км., или около 41% от тях

27.09.2022 | 16:50
по статията работи: econ.bg
Най-много магистрали са построени в периода от 2010 до 2020 г. Тогава са построени 405 км магистрали, или 19,33% от необходимите
България има нужда от 2100 км. магистрали, построени са едва 870 км., или около 41% от тях
Снимка: под лиценза на creative commons

България има нужда от 2100 км стратегически пътни участъци, каза служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков. Построени досега са само 870 км., или около 41% от тях, а имаме нужда от още 1230 км. Най-много магистрали са построени в периода от 2010 до 2020 г. Тогава са построени 405 км магистрали, или 19,33% от необходимите.

Бих препоръчал на следващото редовно правителство да завърши процеса по проектиране на необходимите магистрали и да бъде направен график за реализацията им, каза министър Шишков. У нас има 0,75 км магистрали на 100 кв.км от територията на страната, а в Хърватия са 2,33 км, допълни той.

Според Шишков най-важно е да се направи магистрала по направлението Север-Юг, тоест от Русе до ГКПП Маказа. Този път ще поеме трафика от Румъния към Гърция и ще свърже Северна и Южна България, обясни министърът. Според него другите приоритети трябва да бъдат магистрала „Черно море“ между Варна и Бургас, магистрала „Рила“, която е планирано да започва от ГКПП Гюешево и да свързва градовете Кюстендил, Дупница и Самоков с АМ „Тракия“, АМ „Хемус“ и АМ „Струма“, довършването на магистрала „Хемус“, както и изграждането на тунел през Петрохан.

Още следващата седмица ще бъде пуснат участъкът от АМ „Хемус“ между Шумен и Белокопитово, каза министърът. До края на годината трябва да бъде пуснато движението през тунел „Железница“ в посока Гърция-България, каза още арх. Шишков. Окончателното пускане на тунела трябва да стане през втората половина на 2023 г. Забавянето на проекта е заради срутище, което е станало през октомври 2021 г.

По отношение на интерконектора с Гърция още в сряда ще има решение за ползване, така че от 1 октомври да влезе в експлоатация. Според министъра до 1 октомври ще бъдат подписани и договори с фирми за зимно поддържане на пътищата. Изпълнители вече са избрани, но текат срокове за обжалване на процедурите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...