Необходима е по-голяма реклама на българските храни и вина, защото те притежават отлични вкусови качества. Това коментира министърът на земеделието Димитър Греков по време на откриването на българския щанд на Международния салон по земеделие SIA 2014 в Париж.
Българските продукти имат потенциал да се завърнат на френския пазар, заяви още Греков и допълни, че за съжаление те все още не са достатъчно разпознаваеми. Затова трябва да се работи за по-активното популяризиране на нашите емблематични стоки.България се представя за четвърти път на престижното международно изложение.
Тази година щандът е разположен на 62 кв. м. и на него се представят 11 фирми с месни и млечни продукти, вина и козметични продукти от розово масло. За първи път в изложението се представят производители на биологичен сок и вино от арония. Сред българските продукти присъстват и традиционната българска лютеница и чубрица.
„Отчита се напредък в търсенето на български храни и вина от френските потребители”, посочи Н. Пр. Ангел Чолаков посланик на България във Франция, който участваше в официалното откриване на българския щанд. Той коментира, че с участието си в изложението България открива и много нови партньори в международен план.
В рамките на изложението министър Греков проведе среща с генералния директор на Националната служба за земеделски и морски продукти на Франция (ФРАНС АГРИ МЕР) Ерик Ален, на която присъства френския съветник на българския министър Стефан Робер.
Там българският министър е предложил служител на Министерство на земеделието и храните да проведе едномесечно обучение във ФРАНС АГРИ МЕР. Предложението на министър Греков бе прието от Ерик Ален.
По време на срещата двамата обсъдиха съвместното сътрудничество между България и Франция в областта на земеделието.