Банка на 2009 г.
Банка ДСК е носител на големия приз в националния годишен конкурс "Годишни банкови награди", който се организира за тринадесети път от в. "Пари". Econ.bg беше медиен партньор на награждаването. Финансовата институция си тръгна с още една награда за най-ефективна банка през 2009 г.
Бяха раздадени награди общо в три категории. В категорията за Най-динамично развиваща се банка победител стана Пощенска банка.
Призът Банка на клиента отиде при Първа инвестиционна банка.
Тази година победителите получиха наградата лично от Флориан Фихтъл, постоянен представител на Световната банка за България.
"Световната икономика се възстановява от кризата", зарадва банкерите Фихтъл. От финансовата институция прогнозират между 2.9 и 3.3% икономически ръст на БВП в световен мащаб през 2010-2011 г. От там отчитат, че в редица страни вече се наблюдава тенденция на нарастване на икономическото производство.
Живеем в предизвикателни и интересни времена, в които банките и фирмите трябва да подредят къщите си, заяви още Флориан Фихтъл.
Методиката на конкурса
Методиката на годишната класация е базирана върху гледните точки на акционерите, мениджърите и клиентите на институциите. На първо място е класирана банката с най-добро общо представяне и в трите номинирани категории.
Журито
В състава на експертното жури на конкурса тази година бяха: Васил Райчев, заместник председател на Института на дипломираните експерт-счетоводители и дългогодишен управляващ партньор на Делойт България; Диана Николаева, съдружник, ръководител на отдел "Сделки" в "Ърнст и Янг България"; Димитър Димитров, изпълнителен директор на Софарма и член на управителния съвет на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ); Евгений Кънев, доктор по икономика, лицензиран оценител на финансови институции и търговски предприятия; Лена Русинова, доктор по икономика и главен икономист и програмен директор КРИБ; Лилия Апостолова, изпълнителен директор на "Бизнес медиа груп", издател на в. "Пари"; Д-р Цветан Манчев, доктор по банково дело и финанси в СУ „Климент Охридски" и член на Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори.
Нещо ново
За първи път финалистът в категорията Банка на клиента беше определен чрез представително онлайн проучване, проведено от издателска къща "Пари" и социологическа агенция "Маркет линкс" сред 1230 клиенти на банкови услуги в цялата страна, които дадоха своите оценки. Анкетираните са давали своите мнения през страницата на агенцията.