Всички релси в метрото, по които се движат влаковете в тази част (първия метродиаметър - бел.ред.) и релсите за втората линия, която ще бъде завършена презавгуст, са само нови. Те се доставят от чужбина по заявка съобразно потребностите на отделните участъци. Това става ясно от информация на Столичната община.
Доставките на новите релси са придружени със съответни сертификати с параметри и дати на производство. Тези документи и актовете за доставка се проверяват от международния строителен надзор на по-голямата част от втората линия с водещ партньор френската фирма "Систра" и от надзорната фирма на участъка под бул. "Ломско шосе". Същите са приети и от определения инвеститорски контрол от страна на "Метрополитен" ЕАД.
Релсите на метрото се различават от тези в железниците. Релсите в подземната железница се доставят специално за него и са тип S-49 с тегло на линеен метър 49 кг, а тези за магистралните пътища в железниците са с по-голямо тегло - 65 кг и поради това с различни геометрични параметри.
В България релси втора употреба за метро няма. Същото касае контактната релса.
Междувременно вестник "Дума" потърси за коментар представител на компанията "СК-13 Трансстрой" АД. По-рано през седмицата тя беше обвинена, че монтира контактни релси и подложки втора употреба, но получава пари за полагане на нови.
"Всичко, което се влага в строежа на метрото, е нов материал", заяви Цветанка Нешева, изпълнителен директор на предприятието. Тя подчерта, че има огромна разлика между релси и подложки. Няма как подложките да създадат опасност, защото те не са фактор при изграждането.
Според информацията на в. "Дума" малкото необходими подложки се доставят и изработват по поръчка, от две фирми - българската "Фае София" ООД и "Балкания", Сърбия. Те вървят със сертификат за качество, който се предоставя пред поръчителите, каквито са изискванията по договор.