Според тримесечния доклад на Централната банка на Република Турция,туристическата индустрия в страната все още е далеч от постигането на целите за възстановяване, пише „Туризм Гюнчел“.
Според данните на регулатора, през първото тримесечие на 2021 г. общите приходи на индустрията възлизат на 2,48 милиарда долара, а през второто - 2,531 милиарда.
Така през първата половина на тази година турската икономика е спечелила 4,579 милиарда от туризъм, а чуждестранните граждани са донесли 482 милиона от тази сума, или около 10,5%. По -голямата част от приходите идват от турски граждани, живеещи в чужбина.
В същото време средният приход от един чуждестранен турист е 687 долара - тази цифра е малко по-ниска времето преди пандемията.
През първата половина на годината Турция са посетили общо 16,9 милиона граждани: 6,3 милиона през първото тримесечие и 10,5 милиона през второто.
Министърът на културата и туризма Мехмет Нури Ерсой обяви по-рано, че целевите приходи на Турция за туризъм за 2021 г. са 20 милиарда долара. За да постигне тази цел, Турция трябва да получи приходи от най -малко 15,5 милиарда долара през втората половина на годината. Изпълнението на този показател е под въпрос.
Всъщност най-големите пазари за входящ туризъм за Турция остават Русия и Украйна, а Украйна, според последните данни, дори успя да надмине показателите преди пандемията по отношение на туристическия поток.
В същото време по-маргиналните пазари - Германия и Великобритания - не показаха значителни резултати. На първо място, това се дължи на тежката епидемиологична ситуация в самата Турция. Поради това Великобритания не изключи дестинацията от „червения списък“ на страните, след завръщането от които е необходимо да се подложи на задължителна карантина.
Туроператорът TUI - основният играч на турския пазар във Великобритания - вече обяви оттеглянето на чартърни програми от Foggy Albion до края на септември.
Това означава, че турските курорти няма да получат значителен туристически поток от Обединеното кралство до края на тази година. А Великобритания е най-големият пазар за туристически центрове в Егейско море - Фетие, Мармарис, Бодрум и Чешме.