Големите пътни проекти - проблеми, графици, идеи

25.11.2010 | 16:39
по статията работи: Петър Чернев
В АПИ не е постъпвало искане за оскъпяване на лот 4 на АМ "Тракия"
Големите пътни проекти - проблеми, графици, идеи

За момента в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) не е постъпвало искане от изпълнителя на лот 4 от автомагистрала "Тракия" - "Сдружение Тракия IV", за оскъпяване на строителството. На този етап от там са гарантирали, че не искат увеличаване на цената по договора. Това заяви днес шефът на пътната агенция Божидар Йотов, който взе участие в Българския икономически форум, медиен партньор на който е Econ.bg.

Между Йотов и изпълнителния директор на сдружението Иван Иванов вчера се е провела среща. На нея пътният шеф е заявил, че не желае да си разговаря с изпълнителя на отсечката от Ямбол до Карнобат през вестник "Труд". По време на вчерашните разговори е станало ясно още, че думите в интервюто "малко са изопачени", т.е. - не са казвали точно това.

Ако те ("Сдружение Тракия IV" - бел.авт.) имат някакви претенции по отношение на почвите, те (претенциите - бел.ред.) трябва да минат през проектанта и строителния надзор и да бъдат доведени до знаението на възложителя, коментира Йотов.  Той добави, че драма по въпроса няма.

Магистрала "Люлин" върви по график. Ако няма проблеми, на 15 май догодина обектът трябва да бъде завършен. Около 8 декември ще бъде пуснато кръговото движение, което се намира близо до Драгичево.

На 30 ноември ще се състои официалното откриване на кръговото движение при моста на река Бяла. По този повод шефът на АПИ коментира: Самото кръстовище е много опасно. Поставиха се много въпроси дали трябва да има светофар или кръгово. Аз искам да ви уверя, че ако имаше светофар, някои от ТИР-овете щяха вече да са в реката. Това, което сме направили, е правилно. От 2300 преминали ТИР-а има само един, който е направил някакви проблеми. Има някои малки произшвествия, които дори от КАТ не успяха да ми обяснят колко са. Говори се за 3, 4, 7 и 9.

На мястото най-вероятно ще бъдат поставени камери и знаци, за да може водачите да бъдат предупреждавани предварително за новата организация на движението. Премиерът Бойко Борисов също бил много загрижен и поискал на мястото да има възможност за предварително оповестяване.

По повод моста шефът на АПИ коментира, че според него въпросът е бил "раздухан" ненужно и на мястото е станала една катастрофа, а не много.

По отношение на автомагистрала "Струма" стана ясно, че в началото на месец януари 2011 г. ще стартира тръжната процедура за избор на изпълнител на лот 1 от магистралата - Долна Диканя-Дупница. Що се отнася до лот 4 от магистралата - Сандански-ГКПП Купата, документацията ще стартира до края на първия месец на следващата година.

Очаква се изпълнител на първия участък да бъде избран през юли догодина, а на лот 4 - през август-септември. Строителството на магистралата за участъка от Долна Диканя до Дупница ще стартира през август, а на участъка от Сандански до ГКПП Куплата - през септември.

3 варианта са внесени в Агенция "Пътна инфраструктура" за строеж на българския участък от магистралата София-Белград. От Столичната община ще настояват за вариант, при който магистралата ще се включва директно към Северната скоростна тангента. Това съобщи главният архитект на София Петър Диков. Той добави, че това е най-добрият вариант, който дава най-добрата комуникационна възможност - чрез него, без да се строят допълнителни транспортни съоръжения, пътят към Белград ще се свърже с магистралите "Хемус" и "Тракия".

За мен това е най-важният проект за България, коментира архитект Диков по отношение на магистралата до Белград. Той допълни: Той е най-важен, защото тези проекти (магистралите "Тракия", "Струма" и "Марица" - бел.ред.) се "събудиха от сън" и започнаха да се реализират.

След година и половина магистралител "Люлин", "Хемус" и "Тракия" ще дойдат "на прага" на София. Тук е мястото, където те трябва да се развържат, и ако това не стане, и градът, и движението по тези магистрали ще изпитват сериозни проблеми, стана ясно още от думите на Диков. Той добави, че този проект е единственият, който ще осигури на България връзка с европейската магистрална мрежа.

За момента най-голяма проектна готовност има за лот 1.1, който ще свързва АМ "Люлин" и река Какач (булевард "Сливница"). По отношение на него пътната агенция и столичната община са на мнение, че строежът му трябва да бъде стартиран мигновенно, тъй като тази част от околовръстния път на София ще стане катастрофа след пускането на магистрала "Люлин".  

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...