Предложенията за задължителна регистрация при управляване на чужд автомобил няма да решат проблемите на КАТ с нарушителите на пътя. Това е мнението на Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на застрахованите и пострадалите от катастрофи, публикувано във в. „Преса“.
В момента се готвят текстове, според които всеки, който кара моторно средство с чужда собственост, трябва да се регистрира в пътната администрация като „ползвател“.
Мотивите на вносителите са, че в момента има проблем с установяване на нарушителите, тъй като контролните камери снимат само колата и регистрационния ѝ номер. Така всеки собственик може да каже, че в конкретния момент друг е управлявал автомобила му.
Сегашните текстове изискват от всеки участник в пътното движение да има валидна шофьорска книжка за съответната категория и, разбира се, валидни документи за изрядност на превозното средство. Задължение за пълномощно от собственика няма.
"Но ако един автомобил се ползва от десетима фирмени служители, КАТ пак няма да знае кой от тези десет е направил конкретното нарушение", обяснява експертът. И добавя: "Идеята следователно не решава проблема на КАТ, а създава проблеми на милиони български граждани".
Къде е неудобството за българския водач?
Новината за идея от такъв характер предизвика огромно недоволство, включително и сред читателите на Econ.bg. Повечето от тях възприемат евентуалното въвеждане на промените като „пореден опит да се оберат парите на хората“.
Основната причина е, че много голяма част от домакинствата разполагат само с една семейна кола, която всички членове използват. Съществуват и примери за хора с двигателни или други физически затруднения, които юридически са собственици на кола, но я предоставят за ползване на близките си. Сред поредицата от конкретни хипотетични ситуации може да се добави и случаи, в които притежателят на возилото е употребявал алкохол, затова временно е отстъпил на друг шофьорското място.
Само идея
Въпреки всичко към момента предложените промени нямат законодателен характер. Различните нива на обсъждане тепърва предстоят. Ако срещне масово обществено неодобрение, проектът в крайна сметка може и да не бъде приет.
Очаквайте още подробности по темата.