25 млрд. долара са били похарчени вчера в Деня на самотните сърца - китайската алтернатива на Черния петък и Кибер понеделника. Денят на четирите единици - 11 ноември, се промотира усилено от гиганта в електронната търговия Alibaba. Според легендата традицията тръгва от студенти без половинки през 90-те години, които започнали да си купуват подаръци на 11 ноември като антипод на Св. Валентин. Сега на този ден се предлагат големи намаления, а Alibaba го отбеляза с концерти и всякакви промоционални събития.
Денят на самотните сърца вече е почти четири пъти по-голям от Черния петък и Кибер понеделника - двата най-големи дни за пазаруване в западния свят, най-вече САЩ, отбелязва "Гардиън". Ръстът на продажбите спрямо миналата година е колосален - с 40% повече. Миналогодишният размер на продажбите тази година е постигнат само за 13 часа, а само в първите две минути след полунощ са били похарчени 1 млрд. долара.
Не всички обаче гледат празнично на тези постижения. "Грийнпийс" определя деня като катастрофа за околната среда. Организацията изчислява, че събитието е "произвело" 258 000 тона въглероден двуокис миналата година. В анализ на новинарския сайт Sixth Tone, базиран в Шанхай, пък се казва, че инициативата стимулира истерично масово потребление, което експлоатира по-бедните и представя материализма като алтернатива на щастието.