Пътниците ще могат да се възползват от улеснен достъп до информация относно своите права при пътувания с влак или самолет благодарение на информационна кампания на 23 езика в цяла Европа, започната от Европейската комисия днес.
Макар че през последните години Комисията прие законодателни актове, с които се гарантира, че пътуващите със самолет и влак се ползват от едни и същи стандарти за третиране навсякъде в Европейския съюз, все още не всички пътници са наясно какви са правата им. С цел това да се промени от днес - точно навреме преди започването на ваканционния сезон - на летищата и гарите във всички държави-членки ще бъдат разлепени плакати, напомнящи на хората за техните права. Пътуващите ще могат също така да получат повече информация от безплатни брошури и специално създаден за целта уебсайт на всички официални езици на Европейския съюз.
Като част от кампанията „Вашите пътнически права на длан" беше създаден уебсайт, достъпен на адрес https://ec.europa.eu/passenger-rights. От него хората могат да научат повече за своите права при всеки един вид транспорт. Брошури и плакати, описващи основните права, ще има на всички жп гари и летища. Всички материали се предоставят на всички официални езици на ЕС, така че всеки да може да се информира на собствения си език.
Правата на пътниците определят какво се полага на хората, когато се появятпроблеми по време на тяхното пътуване, когато пътуването има закъснение или бъде отменено или багажът им бъде загубен или повреден например. Те също така гарантират равно третиране за лицата с увреждания или ограничена мобилност, информира представителството на ЕК у нас.
Комисията работи за това обхватът на правата на пътниците да се разшири и към други средства за транспорт. По-специално, тя представи предложения относно правата на пътниците, пътуващи по море или вътрешни водни пътища, както и за тези, пътуващи с градски или междуградски автобуси. В зависимост от хода на законодателния процес в Европейския парламент и в Съвета тези предложения биха могли да бъдат приети още тази година.
Веднага щом това стане, на пътниците ще бъде предоставена актуализирана информация чрез кампанията, чиято продължителност ще е две години.