Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова даде старт на строителството на нов участък от автомагистрала “Струма“.
Общата дължина на Лот 3.3 - от Кресна до Сандански, е 23,6 км. Символичната първа копка на обекта бе направена близо до село Микрево, където ще бъде бъдещият пътен възел „Струмяни“.
Строежът е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“, поясниха от Агенция "Пътна инфраструктура". Той е финансиран съвместно Кохезионният фонд на ЕС и националният бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
"Изграждането на автомагистрала "Струма" е изключително важно за България, защото това е европейски транспортен коридор", заяви министър Павлова.
Тя отбеляза, че "Струма" е не само един от най-натоварените транспортни коридори, но и място, където за съжаление има голяма концентрация на пътнотранспортни произшествия.
"На този свят християнски празник се надявам, че с Божията помощ ще започне безаварийното изграждането на поредния етап от автомагистрала "Струма". Радвам се, че сме заедно на този ден в навечерието на Съединението. Да вървим напред и да съединим частичките от пъзела", пожела Павлова.
Министърът подчерта, че магистралата е сред основните приоритети на правителството и най-важният проект, който финансират благодарение на европейската солидарност.
Отсечката може да е готова с 6 месеца по-рано
"Остават още 60 км от магистралата. Искаме да спасим човешки животи, но и да опазим природата. Срокът за приключване на работата (по лот 3.3) е пролетта на 2018 г., но строителите имат опит и се надявам обектът да е завършен 6 месеца по-рано - през есента на 2017 г., за да пуснем новия път за зимата, когато има и по-голям туристически поток", каза още Павлова, цитирана от БТА.
Тя предупреди, че държавата ще бъде безкомпромисна за качеството на строително-монтажните дейности по Лот 3.3.
И допълни, че скоро ще започне реалното строителство и на Лот 3.1. от Благоевград до село Крупник, там остава само да се приключи отчуждаването на земите.
Водосвет отслужи Неврокопският митрополит Серафим.
"Нека Бог благослови това начинание. Всеки спечелен ден за този път е поне един спасен човешки живот", каза владиката.
234 млн. за строителството, близо 3 млн. за надзор
В участъка между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела - „Струмяни“ и „Сандански“, както и 25 големи съоръжения - мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.
За първи път в проект за строителството на автомагистрален участък е предвидено и изграждане на "интелигентни транспортни системи". Те включват станции за броене и управление на трафика, видеонаблюдение, за измерване на теглото на превозните средства и за метеорологично наблюдение.
Изпълнител на лот 3.3 е консорциум, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 123 012 лв. без ДДС.
Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за 2 998 161.28 лв. без ДДС.
Със средства от ОП „Транспорт“ 2017-2013 г. АПИ построи общо 69 км от АМ „Струма“. Това са отсечките Долна Диканя – Дупница (16,78 км), Дупница – Благоевград (37,48 км) и гр. Сандански – Кулата (14,7 км).
Общата дължина на автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км.
Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция.
Строят кръгово на "Бараково"
На 7 септември започва изграждането на кръговото кръстовище на пътен възел "Бараково", съобщи още председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, цитиран от "Фокус".
Кръговото кръстовище ще бъде изградено за 30 дни на трисменен режим, като по първоначални сметки сумата, която ще бъде вложена са около 250 000 лева.
За изграждането ще работи поддържащата фирма на автомагистралата.
Инж. Лазаров поясни, че проектът е бил съгласуван с този тип възел, който сега е изграден и дори е минал на обществено обсъждане, но масовата практика в България е да не се спазват знаците и затова този участък създава проблеми.