Създателите на Snapchat - хитовото мобилно приложение за мигновени съобщения, шокираха технологичната общност миналата година, след като се разбра, че са отказали оферта от Facebook за закупуването им срещу 3 млрд. долара. Сега лично изпълнителният директор на Snapchat най-накрая реши да даде обяснение защо все още не се е решил да продаде компанията.
„Съществуват много малко хора на този свят, които са изградили бизнес като нашия“, казва Ейвън Шпигел в интервю за „Форбс“, публикувано в понеделник. „Смятам, че търговията с цел постигането на краткосрочни печалби не е много интересна“.
От „Maшабъл“ коментират, че подобно обяснение е доста стандартно с оглед на факта какви точно ще са „краткосрочните печалби“. Ако бяха приели офертата на Марк Зукърбърг, Шпигел и неговият съдружник Боби Мърфи биха получили лично по 750 млн. долара в сметките си.
По дълбоката причина за решението, поне според „Форбс“, е че основателите на Snapchat са усетили слабост и по-големи възможности в преговорите си с Facebook.
Така в края на 2012 г. Марк Зукърбърг лично лети до родния град на Шпигел, среща се с него и се опитва да ги сплаши, съобщавайки им, че Facebook планира да пусне почти идентично приложение няколко дни по-късно.
„В общи линии думите му бяха: „Ние ще ви разбием“, споделя Шпигел пред „Форбс. Самото приложение щяло да се нарича Facebook Poke. Впоследствие идеята се оказва провал.
Следващата есен Зукърбърг посещава за втори път офиса на младата компания и тогава отправя оферта за закупуването ѝ. В този момент обаче основателите на Snapchat усещат, че са по-силната страна и отказват.
Към момента реалната цена на Snapchat се оценява на около 2 млрд. долара. Въпреки че сумата по-малка от предложението на Facebook, то светлите перспективи пред развитието компанията на Шпигел и Мърфи остават.