Финансовите резултати не са единственото нещо, което Twitter трябва да подобри преди старта на планираното първично публично предлагане на акции (Initial Public Offering - IPO), пише
"Блумбърг".
Компанията обяви, че има само девет патента*, издадени от националните органи в САЩ. За сравнение от Facebook притежаваха 774 патента преди старта на IPO-то си, а от IBM имат 6 478 патента,
регистрирани само през миналата година.
По-малкият брой патенти се дължи на политиката на Twitter да позволява на нейните инженери и дизайнери да притежават правата върху техните изобретения. Това се дължи на усилията на компанията да
ограничи евентуални съдебни патентни спорове.
"Най-големият риск във връзка с тази политиката е, че служителите могат да вземат изобретенията си с тях, когато напуснат компанията", според Джеф Сика, президент на Sica Wealth Management
LLC.
Според пазарните анализатори увеличаването на броя на патентите на Twitter непосредствено преди старта на IPO-то може да помогне на компанията да повиши пазарната си оценка.
"Колкото по-добре е защитена интелектуалната собственост на Twitter, толкова по-малко уязвима ще бъде тя. Следователно това ще увеличи и пазарната оценка на компанията", заяви Петър
Адриянс, професор по предприемачество в университета за бизнес в Мичиган (САЩ).
*Патентите се издават от съответните национални държавни органи за правна закрила на обектите на индустриална или интелектуална собственост.