Българинът купува родни стоки заради доброто им качество и от патриотични подбуди. Това показват резултати от традиционна анкета на организаторите на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК.
Българите продължават да вярват, че българското качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт. Това съобщи на пресконференция председателят на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов.
Националното изложение беше открито днес и ще продължи до 11 декември. То е организирано от Съюза "Произведено в България", БТПП и "Бизнес център - България" ЕООД.
Организаторите отчитат, че в сравнение с 2010 г. се забелязва патриотичният оттенък в отговорите и намаляване процента на потребителите, които избягват да купуват български стоки (4,5 на сто - 2010 г. срещу 2,8 на сто - за 2011 г.). Изгодната цена на българските стоки е била водеща в мотивацията за покупката им за 12,8 на сто, а за 10,4 на сто - насърчаването на производството.
Тази година в изложението участват над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя на изложителите през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.