Над половината водещи марки напитки от типа „кола“ съдържат следи от алкохол. Това сочат резултатите от тестове, извършени от базирания в Париж Национален институт по потреблението, съобщава изданието "The Drinks Business".
От 19-те вида кола, включени в изследването, само по-евтините версии на напитката не съдържали алкохол. Сред тях са непознатите на българския пазар Auchan, Cora, Casino, Leader Price и Man U-Cola.
В 10 от изследваните брандове обаче, сред които лидерите на пазара Coca-Cola, Pepsi Cola, и Coca-Cola Classic Light, имало следи от около 10 милиграма алкохол на литър.
Независимо, че количеството може да се определи като пренебрежимо малко, данните са притеснителни както за мюсюлманите, част от които пият Coca-Cola или Pepsi-Cola, защото тяхната религия не им позволява да употребяват алкохол, така и за въздържатели, избиращи именно тези напитки, когато им се налага да шофират например.
"Coca-Cola е известна като безалкохолна напитка и алкохолът не е съставка, която ние добавяме в нея", коментира говорител на компанията. Според него следите от алкохол може да се появят по естествен път в много храни и напитки.
"Правителствата и религиозните организации по света са приели, че такива минимални количества се считат за приемливи в безалкохолните напитки и храни. Нашите
продукти са безопасни и отговарят на всички изисквания, закони и добри практики в областта на опазването на здравето на потребителите във всяка една от страните, в които присъстват нашите
брандове“, допълни говорителят на Coca-Cola.
В същото време от Pepsi коментираха, че някои безалкохолни напитки може да съдържат минимални следи от алкохол, предизвикани от трансформация в използваните съставки, но че в тяхната рецепта "алкохолът категорично не присъства".
И двете компании са предположили, че естествените плодове (които може би са застъпени в рецептите им под формата на фруктозо-глюкозен сироп и натурални аромати - бел.авт.) могат да ферментират и да създадат минимални следи от алкохол, коментира "Дейли мейл".
Станете фен на страницата на Еcon.bg във Facebook!