Телекомуникационните компании продължават с големите неустойки при предсрочно прекратяване на договор от страна на клиента. Това предупреждават от Комисията за защита на потребителите (КЗП). От регулатора съветват преди подписването на споразумение с такава фирма, гражданите да проучат внимателно условията за неговото предсрочно прекратяване и какви неустойки трябва да платят в такъв случай.
От ведомството припомнят, че това не е изрично уредено със закон и условията при такъв случай се определят от компанията.
„Напоследък зачестиха жалбите на граждани, които се оплакват, че доставчиците на телекомуникационни и други услуги им начисляват високи неустойки след прекратяване на договори по желание на абоната, преди да изтече техният срок“, обясняват от КЗП.
По отношение на това от комисията са изготвили препоръки към дружествата, свързани с конкретни неравноправни клаузи, касаещи, според ведомството, необосновано високите неустойки при прекратяване на договор по инициатива на потребителя. От регулатора настояват за премахване на подобни клаузи и намаляване на размера за дължимите неутойки.
„Към момента само едно от дружествата е направило съществена промяна в условията си за прекратяване на договорите. В резултат на това, размерът на неустойката не надвишава три месечни такси по техния стандартен размер, независимо от това за какъв срок е контрактът (12 или 24 месеца)“, обясняват от структурата.
„В случаите, когато абонатите са купили мобилни устройства с отстъпка от цената, те трябва да възстановят и част от стойността на предоставените по договора преференции. Какъв ще бъде техният размер, зависи от договореното с мобилния оператор“, допълват от КЗП.