В последните седмици все по-усилено в бизнеса, а и в обществото, се говори за GDPR (General Data Protection Regulation – Общ регламент за защита на личните данни). Едва ли има потребител на електронна поща, Facebook, Twitter, Instagram, всякакви мобилни приложения и т.н., който да не е получил един куп съобщения за новите правила, които влязоха в сила от 25 май на територията на целия ЕС и как трябва да се съгласи с тях, за да продължи да ползва конкретната услуга. Какво всъщност обаче е т.нар. GDPR?
Това е нова европейска регулация, която е със силата на закон, който е над тези в България. Прилага се за всички страни в ЕС. Отнася се до това как различните компании обработват лични данни и какви са правата на техните потребители физически лица. Касае всички фирми, регистрирани в ЕС или такива, които не са регистрирани, но обработват лични данни на граждани на Общността, обяснява Александър Аврамов, който е част от екипа на компанията GDPRTest (използвайте промо-код "ВРЕМЕ" и получете 20% отстъпка).
Чрез новия регламент на практика правата на потребителя да определя кой, как, колко време и т.н. да оперира и какво точно да може и да не може да прави с личните му данни, се засилват изключително много. "Имаме право да поискаме да ни изтрият всички лични данни, да ни забравят, имаме право да възразим срещу обработката, имаме право да възразяваме срещу маркетинга на дадена компания по отношение на нашите данни, да поискаме да разберем какви точно са личните данни, които ни обработват, да ги получим в електронен формат, изобщо правата ни са доста големи", подчертава Аврамов.
Продължението четете на iNews.bg