Съществува схващането, че от няколко години китайският пазар е най-важният за производителите на мобилни телефони и едва ли не съществуват безлимитна перспективи за неговото разрастване.
Според IDC обаче, реалността е малко по-различна – а именно, че китайският мобилен пазар се е свил с 4% за последната една година.
Анализаторите на IDC допълват, че мнозинството китайски граждани вече притежават мобилно устройство, съответно ще закупят ново едва когато сметнат, че е време за ъпгрейд.
Apple e лидер при продажбите на смартфони в Китай, реализирайки на местния пазар за първите три месеца на настоящата година 15 милиона iPhone-а.
Във врата на Apple дишат местните марки Xiaomi и Huawei, съответно с 13.5 и 11.2 милиона продадени смартфона.
Големите губещи за последната година са Samsung и Lenovo, съответно понижили своите продажби с 53 и 22 процента.