Интернет домейни с разширение „.kitchen” са най-поръчвани у нас сред новите възможности, измежду които потребителите могат да избират от известно време. Това показват данните на най-голямата хостинг компания в България.
Нововъведението позволява на фирмите и гражданите да си купуват по-оригинални имена за своите сайтове, освен традиционните „.com“, „.net”, “.org” и др., като по този начин тяхната дейност ще бъде по-добре разпознаваема в глобалната мрежа.
Освен „.kitchen”, който е поръчан от 9,6% от клиентите на компанията, интерес сред родните потребители предизвикват и домейните „guru” (9,3%), което е подходящо за консултанти, лектори, преподаватели и широк спектър от специалисти, „.construction“ (5,6%) за строителни фирми и „.estate“(5%) за недвижими имоти. Челната петица се допълва от разширенията „.lighting“ (4.6%), за осветителни тела, а на шесто място с 3.7% е домейнът .gallery, който е подходящ за галерии, художници, фотографи и други професии, свързани с изкуството.
„Най-важното предимство на новите домейн имена е, че те много по-добре открояват един бизнес, в сравнение с по-общите традиционни домейни и поставят акцента върху специфичната сфера на дейност на всеки уеб проект”, коментира управителят на компанията Любомир Русанов.
До края на лятото се очаква потребителите у нас да могат да избират и от редица други разширения, в това число „.moda“, „.consulting“, „.credit“, „.gratis“, „.digital“, „.finance“ и „.city“.