Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков днес в Перник инспектира провеждането на практически и теоретичен изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС.
По време на проверката министър Цветков заяви, че предприетите мерки за спиране на купуването на шофьорски книжки са успешни. Статистиката показва, че успеваемостта на кандидатите за шофьори е намаляла с 25%, след въвеждането на анонимните листовки и техническите средства за контрол на изпитите за кандидат шофьори. Това доказва, че вече фиктивни изпити не могат да се правят и курсистите трябва да разчитат само на знанията и уменията си. С новите мерки се сложи край на производството на потенциални непредумишлени убийци на пътя, каза още Александър Цветков. Той призова всички кандидат водачи да не търсят лесни варианти за изкарване на изпитите, тъй като такива вече няма, а да се подготвят добре за да преминат успешно изпитите.
От МТИТС припомнят, че с инициираните от министър Цветков промени на Наредби 37, 38 и Инструкция 3 бяха предприети първите сериозни законодателни действия срещу черния пазар на шофьорски книжки.
На 1 октомври 2010 г. влезе в сила изискването теоретичният и практическият изпит за шофьори да бъдат заснемани. До момента в цялата страна има 28 оборудвани държавни зали и 22 частни, които отговарят на изискванията и са били приети от експертите на ИА "Автомобилна администрация". Закупени са и 110 устройствата за видеонаблюдение на практическия изпит. Те ще бъдат носени и монтирани от изпитващия служител на Автомобилна администрация. След приключването на изпита ще бъдат демонтирани. Това няма да натовари финансово инструкторите, защото те няма да купуват тези камери. Записите от практическите и теоретичните изпити ще бъдат съхранявани, за последващ контрол една година.
Друга основна промяна е въвеждането на анонимен теоретичен изпит. По време на изпита няма да присъстват преподавателите и проверяващите тестовете, а квестори. На изпитните тестове веч не се записват имената на изпитваните. Кандидат водачите записват върху отделна бланка личните си данни, номера на протокола, номера на теста, дата и подпис, като тези бланка се предава на квестора, който ги запечатва в плик. При този принцип проверяващият тестовете не знае предварително името на кандидата, чиято работа ще оценява. След приключването на теоретичните изпити протоколите с резултатите (само имената без ЕГН) се публикуват на специално табло в съответния областн отдел "Контролна дейност - ДАИ" и на електронната страница на агенцията не по-късно от 24 часа след провеждане на съответния изпит.
Отпадна и изискването председателите на изпитните комисии за практическите изпити да притежават преподавателска правоспособност и 5-годишен професионален опит в областта. По този начин се разшири възможността за подбор на кадри. Такава е практиката в 33 европейски държави.