Изграждането на третия лот на автомагистрала „Струма“ е един от най-тежките и сложни инфраструктурни проекти, които са строени в страната ни. Това заяви зам.-министърът на транспорта,
информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на публичното обсъждане на идейния проект за пътния участък.
Предвижда се на новата магистрала да бъдат обособени 6 площадки за отдих и 3 хеликоптерни площадки, които да се използват в случай на аварии, както и център за управление на тунелите и център за
управление на цялата магистрала.
Трасето ще бъде разделено на три подучастъка. Първият ще е от гр. Благоевград до Крупник и ще е с дължина от около 21 км. Два километра от тях ще бъдат тунел (наречен "Железница") с по две ленти във всяка посока.
Цената на изпълнението ще бъде около 200 млн. лева. Вторият подучастък е разделен на два подлота, единият, от които е най-тежкият и обхваща изграждането на тунел с обща дължина от над 15 км. Индикативната стойност на съоръжение е около 1.1 млрд. лв.
Третият подучастък от Кресна до Ново Делчево е наземен, като неговата дължина ще бъде около 23 км. Сумата за неговото изграждане е около 200 млн. лв.
Проектът е съгласуван с редица европейски институции и повечето принципни въпроси вече са решени, обясни Киров. По думите му, въпреки голямата стойност на тунела, който ще бъде изграден при
Кресненското дефиле, на този етап не съществува друга алтернатива.
Очаква се търговете за изпълнение по всички участъци да започнат най-късно до средата на следващата година. Проектът има одобрена апликационна форма, част от която е доклада по ОВОС и Оценката на съвместимостта с НАТУРА и ще се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.