Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"

30.06.2017 | 17:05
по статията работи: econ.bg
Това каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков
Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"
Снимка: Пресцентър на МРРБ

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на 45 км пътно платно, тунели и виадукти по най-старите участъци на автомагистрала "Хемус", каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на ведомството. Той присъства на пускането на ремонтираната дясна тръба на тунел "Ечемишка" на аутобана. Средствата за ремонтите по "Хемус" ще се осигуряват поетапно.

Обновеният тунел е с дължина 765 м и е в експлоатация от 1984 г, като от тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт. Ремонтът в тръбата за Варна започна на 1 септември, като движението досега се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Обновяването е струвало около 12 млн. лв, осигурени от републиканския бюджет. Тунелът е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване. Монтирано е и енергоефективно осветление.

b06f9240-291d-fd2b-beae-92a257eb38b9

В момента се обследва състоянието и на лявата тръба на тунел "Ечемишка". Ремонт по нея може да започне след края на летния сезон, но при условие, че приключи преди въвеждането на зимното поддържане на пътищата, посочи министърът.

Николай Нанков коментира, че заради закъснялото с близо два месеца начало на строително-монтажните работи по мостовото съоръжение след тунел "Витиня" в посока Варна при 33-ти км на "Хемус", работата там се очаква да приключи до средата на месец август.

Лявата тръба на тунел "Витиня" в посока София и мостовото съоръжение преди него също са в критично състояние. Работата по тях ще започне след края на текущия ремонт, за да приключи преди зимния сезон, съобщи още министърът.

Другите необходими строителни работи, които трябва да подобрят състоянието на магистралата с цел осигуряване на безопасността на пътуващите ще се извършват през следващата година. По тази причина и ремонтът на активната лента за движение от "Тракия" след Пловдив в посока Бургас ще започне след 15 септември.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...